Vilkår og betingelser

  1. Om God Matlyst
    God Matlyst er en del av Maior Dignitas AS (org.nr. 931 705 458). Når du bruker våre tjenester, godtar du våre vilkår og betingelser.
  2. Tjenesten
    God Matlyst tilbyr et løpende abonnement for levering av tilpasset ferdigmat til eldre hjemmeboende, uten bindingstid. Maten er enkel å tilberede og kan nytes i selskap med en måltidsvenn.
  3. Registrering og kundeforhold
    For å bestille tjenester hos God Matlyst må du registrere et kundeforhold, være over 18 år, og ha juridisk rett til å inngå avtaler. Registrering kan gjøres via vår nettside godmatlyst.no, telefonsalg, stand/messe eller dørsalg. Det er ditt ansvar å sørge for at dine opplysninger er korrekte og oppdaterte. Hvis vi mistenker ulovlig aktivitet, kan vi begrense eller avslutte din tilgang til tjenesten, samt endre, slette eller stoppe bestillinger.
  4. Administrering av abonnement
    Du kan selv administrere ditt abonnement og har ansvaret for at endringer du gjør skjer innen tidsfristene oppgitt på vår nettside. Ved å pause leveransene, beholdes din konto og tidligere ordrehistorikk.
  5. Personvern og markedsføring
    Vi behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende lovverk. Mer informasjon om dette finner du i vår personvernerklæring. Vi kan kontakte deg via e-post, telefon eller SMS for å gi informasjon om tjenesten og våre produkter. Du kan når som helst reservere deg mot markedsføring. Uansett vil du fortsatt motta viktig informasjon som ordrebekreftelser og endringer i vilkårene. Selv om abonnementet ditt er pauset, vil vi kunne sende deg markedsføring i tråd med Markedsføringsloven.
  6. Levering
    God Matlyst leverer bare til adresser i Norge og i de områdene som er oppført på nettsiden. Levering skjer til den oppgitte adressen innenfor avtalt tidsrom. Hvis ingen er hjemme, kan leveransen settes igjen ved døren hvis det anses som forsvarlig. Risiko for varene overføres til deg etter levering. Hvis det ikke er trygt å sette igjen leveransen, tar vi den med tilbake, og du blir likevel belastet for hele beløpet. Ved ulykker, dårlig vær eller andre uforutsette hendelser kan levering bli forsinket eller avlyst. Vi forsøker å levere senere, men det kan ikke garanteres. I spesielle tilfeller kan vi måtte kansellere leveransen helt. Du blir informert om dette så fort som mulig.
  7. Innhold og allergier
    Ved allergier eller spesielle behov må du selv sjekke innholdet i matkassen før bestilling og ved tilberedning. Det er ditt ansvar å lese innholdsfortegnelsen. God Matlyst er ikke ansvarlig for feil i informasjonen fra produsenten om ingredienser eller allergener.
  8. Angrerett og reklamasjon
    God Matlyst sine tjenester består hovedsakelig av mat som ikke omfattes av angreretten, angrerettloven (lov 2014-06-20-27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler). Mer informasjon om angreretten finner du på Forbrukertilsynets nettsider.

    Dersom tjenesten «måltidsvenn» blir avlyst mer enn 24 timer før avtalt besøkstidspunkt, kan det avtales et nytt tidspunkt for besøk. Hvis tjenesten avlyses under 24 timer før avtalt tidspunkt vil du ikke bli refundert for tjenesten.
  9. Betaling
    Vi tilbyr betaling med kort eller andre betalingsmetoder som er oppført på nettsiden. Du er ansvarlig for å sikre at betalingsinformasjonen din er riktig mens avtalen mellom deg og God Matlyst løper. Du vil bli belastet fortløpende i løpet av avtaleperioden, der belastningen kan begynne innen syv (7) dager før levering, med mindre du har satt en bestilling på pause eller kansellert abonnementet ditt. Ved problemer med betaling, vil bestillingen bli avbrutt.
  10. Endringer i vilkår
    Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene ved behov.

Sist oppdatert 12. november, 2024